Snöstorm!!!!!!!

Fick börja gårdagen med att skotta fram bilen, den startade men så fort man trampade på gasen stannade den... sambon upplyste mig om att ur avgasröret kom sotsvart rök och en titt under motorhuven fick misstankarna bekräftade. Under hela motorhuven fanns enbart snö!!! (Motorn syntes knappt)  Borsta bort det värsta, motorn fick luft och gick betydligt bättre och efter lite mer skottande och knuffande var vi ute.

Iväg till hammarö kyrka där jag skalll fota nästa helg och spanade. Kyrkans i princip enda fönster är långt framme i kyrlokalen, långt framför dopfunt och altare. Riktigt mörkt med andra ord. Det fanns heller inga möjligheter att gå på sidorna vilket gör att man nog är fången längst bak samt på orgelläktare.

Test av kyrka
5D + Canon 80-200 2,8L @ 200mm 2,8 1/50 ISO1600 från orgelläktare

Jag måste säga att jag inte känner mig helt bekväm med exponeringen i kyrkan, bilden ovan är underexp drygt ett steg.  På golvet syns ljusinsläppet från fönstret. Även med ISO 3200 räcker inte slutartiden till.
Att använda 50 1,8 vore ett alternativ men ändå inte då jag är fången längst bak. Får satsa allt på portärtten innan och destå mindre på cenmonin i kyrkan antar jag. 

Efter kyrkbesök hämtade jag upp sambons syrra som skadat sig på jobbet och ville hem. Lämna av henne för att några sekunder senare köra fast bilen inne i ett bostadsområde. Ut och skotta, knuffa och halvtimmen senare var man hemma. Tyvärr hade nu parkeringsplatsen snöat igen så där gick inte att trycka in någon bil...

Längdskidåkare som man är har jag verkligen inget emot snö men räcker det inte snart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0