Solig dag i mariebergsskogen

En tur till mariebergsskogen för lite fotografering och en titt på fotoutställningen var dagens äventyr. Jäkligt nice väder, sommaren är påväg! =) Lite kluven... trots allt är snön inte helt fel.

Fotoutställningen; tranor, svanar och lite krims krams var inte riktigt min grej. Har aldrig förstått grejen med att ligga ute i naturen, frysa och ha det allmänt jävligt och leta fåglar. Nej inomhusfoto är mer min grej... men sen upptäckte jag detta direkt utanför dörren till naturrum:

Naturfoto
Detta är vad jag kallar schysst fågelfoto!!! Fotografen satt lutad mot väggen, solade och njöt av vädret 10 meter från den kaffeserverande kiosken. Man kanske skulle ge sig ut i naturfotosvängen? =) 

Själv försökte jag mig på lite motljusbilder, elvis fick agera modell som vanligt... grådassigt och mkt flares vid stora bländare. Bländade ned och hittade en jäkla massa pricka i bilden. Kanske dags att tvätta frontlinsen? =) Såg ungefär lika ren ut som rutorna på bilen... vilket säger en del.
Smus på frontlins


Ett vettigt foto blev det, elvis som vanligt.
Elvis
5D + Tamron 28-75 2,8@70mm F13 1/320 ISO100


Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Svar:

Förstår hur du tänker,

dock så har t.ex moderskeppet dvd som dom säljer, trots dom har gratisinformation och att det finns hur mkt som helst att hitta på nätet.



Dessutom tycker jag att det mesta material som finns ute är väldigt svårförklarat för någon som t.ex är helt ny inom foto, det verkar ju uppenbarligen finnas ett intresse av en dvd så det är bara att köra ;) Trevlig helg.

2010-02-19 @ 09:00:52
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0